Koç Üniversitesi Tıp Fakültemizde, güncel gelişmeler yanında, tıbbi bilginin çığ gibi büyümesi gözetilerek, öğrencilerimizin öğreten merkezli klasik sistemden, öğrenci merkezli probleme dayalı öğrenime evrilen eğitim programlarıyla, güncel, kendini yenileyebilen, kanıta dayalı ve kişiselleştirilmiş tedavi yöntemlerini uygulayabilen, çağdaş hekimler yetiştirmeyi  hedefliyoruz.

Radyasyon onkolojisi eğitimi; Tıp Fakültesi eğitim programının içerisinde 3.ve 4. sınıflarda tüm öğrencilerimize teorik (NEOP, SURG) olarak tanıtılırken, 5. ve 6. Yıllarda daha kapsamlı öğrenmek isteyen stajyerlerimize seçmeli (MELC) olarak sunulmaktadır.

Öğrenci faaliyetlerinin kısa tanımlaması: 

Radyasyon Onkolojisi stajı sırasında Tıp fakültesi öğrencilerinin öğretim üyeleri ve hekimlerle yakından çalışma ve klinik ile akademik çalışmalara katılabilmektedir. Bu staj hem radyasyon onkolojisi asistanlığına başvurmayı düşünen öğrenciler hem de farklı bir alanda bir kariyer planlasa da radyasyon onkolojisinde eğitim deneyimi isteyen öğrenciler için uygundur. 

İlk haftada, Radyasyon Onkolojine hızlı bir girişten sonra öğrenciler eğitimcilerle ayaktan hasta takip edilen kliniklere katılır ve her vakayı tartışırlar. Multidisipliner konsey toplantılarına katılırlar. Aynı zamanda her vaka için aydınlatılmış onam sürecine, simülasyonlara, hedef ve risk altındaki organ tanımlamalarına, tedavi planlama ve tartışmalarına ve radyoterapi uygulama ve fraksiyon planlamalarına katılmalarına teşvik edilirler. Tıp öğrencilerinin klinikte gördükleri hastalarla ilgili spesifik konuları okumaları ve araştırmaları gerekmekte ve bölüm içindeki klinik takım tartışmalarına katılımları, geri bildirimleri ve soru sormaları beklenmektedir. 

Öğrenim Hedefleri: 

Stajın sonunda, tıp fakültesi öğrencileri klinik terminolojiyle ilgili geniş bir anlayışa sahip olacak ve onkolojik bakış açısını arttırmak için çeşitli kanserlerle ile ilişkili endikasyonlar konusunda bilgi sahibi olacaklardır. 

Spesifik amaçlar ise;

Radyoterapinin malign ve benign durumların yönetiminde oynadığı rolü anlamak, radyasyon tedavisinin uygulamasıyla ilişkili adımları görerek aşina hale gelmek [ör. İlk değerlendirme, karar alma süreci, simülasyon, tedavi planlama ve uygulama, olası akut ve uzun zamanlı yan etkileri tanımak ve tedavi etmek, radyasyon tedavisi esnasında değerlendirmeler, tedavi sonrası takip dönemi].

Tedavi hedefinin her olgu için farklı ve küratif, palyatif, adjuvan veya neoadjuvan olabileceğini öğrenmek. 

Kanser hastalarının multidisipliner ortamda yönetimini ve radyoterapinin kanser hastalarında önemli yerini anlamak. 

Farklı radyasyon tipleri, etkileri ve radyo biyolojik etkileri ile ilgili temel bilgileri öğrenmek. 

Öğrenim Deneyimleri: Öğrenciler günlük olarak farklı uzman/konsültan/asistan ekiplerine verilip böylelikle farklı tip kanserlerin değerlendirilmesi ve tedavisinde yer alabilmektedir. Öğrencilerin aynı zamanda tümör kurullarına, didaktik seanslara ve bölüm içi konferanslara katılması cesaretlendirilmektedir.

Değerlendirme: Öğrenciler doğrudan atandıkları uzman, konsültan ve asistan hekimler tarafından, tüm süreçte dokunduğu ekip üyelerinin bilgisine başvurularak, 360 derece kuralıyla değerlendirilir. Öğrencinin bilgisi, hasta bakımı, iletişim, profesyonellik ve uygulamaya dayalı öğrenme dahil olmak üzere yeterliliği staj boyunca değerlendirilir. Notlandırma yapılmasa da bu yeterlilikler açısından geri bildirim sürekli yapılmaktadır. Tıp öğrencilerin stajın sonunda verilen bir konuyu ve vakayı sunmaları beklenmektedir. Raporlama için “KUAOM kinik performans ve değerlendirme form’u kullanılır.  

Bölüm direktörü tarafından stajın sonunda her öğrenci için resmi bir yazılı değerlendirme hazırlanmaktadır; yalnızca bilgisi değil, hekim olarak meslektaşlarına ve topluma katkısına hazırlığı gözden geçirilmektedir.